ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

Η οργανωτική Επιτροπή του 4ου Πανελλήνιου Συνέδριου με τίτλο «Η Βιολογία στην Εκπαίδευση» ανακοινώνει ότι κατά την διάρκεια του Συνεδρίου (Σάββατο 2/12 και Κυριακή 3/12) θα υλοποιηθούν τα ακόλουθα Βιωματικά Εργαστήρια και καλεί τους συνέδρους να δηλώσουν συμμετοχή εγκαίρως:

Α/ΑΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥΕΙΣΗΓΗΤΗΣΘΕΣΕΙΣ
Σάββατο 2/12/2017
10:30 - 12:00
Σ1Αφήγηση: ένα εκπαιδευτικό εργαλείο στη διδασκαλία της Βιολογίας. – Τρόποι και τεχνικές σε ένα βιωματικό σεμινάριοΚαψάλα Ναυσικά25
Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Οι άξονές του είναι οι εξής:
- Εισαγωγή στην τέχνη της αφήγησης. Μέσα από παιχνίδια και ασκήσεις, οι συμμετέχοντες θα εξασκηθούν σε αφηγηματικές τεχνικές.
- Οι ιδιαιτερότητες της αφήγησης επιστημονικών ιστοριών για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Οι συμμετέχοντες θα ασκηθούν στην αφήγηση επιστημονικών ιστοριών. Οι ιστορίες θα περάσουν μέσα από απλές ασκήσεις από το χαρτί στο στόμα, δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στα σημεία που χρήζουν προσοχής.
- Πρόσβαση σε πηγές από τις οποίες μπορούν να αντληθούν κατάλληλες ιστορίες.
Σ2Kαταστρώνοντας ένα επιτυχημένο πρόγραμμα Erasmus+Τσερμπάκ Κύριλλος
&
Σιδηρόπουλος Δημήτρης
30
Αυτό το βιωματικό εργαστήριο περιλαμβάνει : μια συνοπτική παρουσίαση της δομής των δράσεων ΚΑ1 & ΚΑ2 του Erasmus+ και μια βιωματική προετοιμασία ενός προγράμματος από την εύρεση εταίρων έως την συμπλήρωση της αίτησης
Σ3Κατανοώ, εξερευνώ και αναγνωρίζω αυτοφυή φυτά της πόλης μου με το εγχειρίδιο «Ζιζάνια ελληνικών πόλεων: συνανθρωπιστικά φυτά στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον»Κρίγκας Νίκος40
Σε αυτό το βιωματικό εργαστήριο θα παρουσιαστούν συνηθισμένες "αντιστάσεις" στην ενασχόληση με τα φυτά και θα προταθούν συγκεκριμένες βιωματικές δραστηριότητες για να ξεπεραστούν αυτές τις αντιστάσεις, όπως για παράδειγμα:
- "Δεν καταλαβαίνω τα χαρακτηριστικά των φυτών: Πώς να τα ξεχωρίσω;" Παίζουμε MEMORY φυτών - Δες, αναγνώρισε, θυμήσου, επέλεξε και κέρδισε!
- "Η αναγνώριση φυτών βασίζεται σε εξειδικευμένη ορολογία και απαιτεί μικροσκόπιο ή στερεοσκόπιο: Γίνεται διαφορετικά;" Εξοικείωση με εικονογραφημένο γλωσσάρι βοτανικών όρων και συγκεκριμένα μακροσκοπικά χαρακτηριστικά φυτών
- «Όλα μου φαίνονται ίδια»: Πώς μπορώ να διακρίνω τα αυτοφυή φυτά στην πόλη μου; Εργασία σε ομάδες με σύστημα λήψης απόφασης (βήμα-βήμα) για την αναγνώριση ταυτότητας φυτικών δειγμάτων
- "Τα επιστημονικά ονόματα των φυτών είναι ξενικά και ακαταλαβίστικα: Τι σημαίνουν;" Εξοικείωση με ετυμολογία- σημασιολογία επιστημονικών ονομάτων φυτών και προοπτικές δημιουργικής γραφής
- "Πώς να θυμάμαι τόσα ονόματα και χαρακτηριστικά;"... εμπλέκοντας πολλούς τρόπους ενασχόλησης (παραδείγματα για οπτικοποίηση-συστηματοποίηση, εξοικείωση-εξερεύνηση πεδίου, κάρτες αναγνώρισης φυτών, taboo και παιχνίδια αναγραμματισμών ονομάτων)
Σ4Από το μακρόκοσμο στο μικρόκοσμοΜαυροματάκης Γιώργος10
Μια διδακτική εργαστηριακή πρόταση με συμμετοχή καθηγητών και μαθητών. Βλέποντας το περιβάλλον γύρω μας με το βλέμμα της Βιολογίας. Ερωτήσεις που ζητούν Απαντήσεις (παρατηρώντας ένα λουλούδι και μια πεταλούδα)
Κυριακή 3/12/2017
9:30 - 11:00
Κ1Το βιβλίο-εγχειρίδιο ευαισθητοποίησης «Με...Νου, Αρωματόκηπος και Ευεξία» μας προ(σ)καλεί να εμπλουτίσουμε την καθημερινότητά μας με ελληνικές υπερτροφέςΚρίγκας Νίκος40
Αυτό το βιωματικό εργαστήριο περιλαμβάνει:
- Live διαδραστική ανίχνευση στάσεων-απόψεων κοινού σχετικά με τις ελληνικές υπερτροφές
- Σχέδιο εργασίας: Τεκμηριωμένες ιδιότητες ελληνικών αρωματικών-φαρμακευτικών φυτών: Αξιολόγησε την «αλήθεια»!
- Σχέδιο εργασίας: Σχολικός (ή και οικιακός) αρωματόκηπος με ελληνικές υπερτροφές: καλλιεργούμε και ανακαλύπτουμε την ποικιλότητα ευεργετικών οσμών-γεύσεων
- Σχέδιο εργασίας: Εμπλουτισμός μεσογειακής διατροφής με ελληνικές υπερτροφές: Δημιουργική μαγειρική στο σπίτι, γευσιγνωσία στην τάξη (ή και αντίστροφα)
Κ2Παίζοντας με τα χρωμοσώματαΜαυροματάκης Γιώργος10
Μια διδακτική εργαστηριακή πρόταση με συμμετοχή καθηγητών και μαθητών. Οι μαθητές κατασκευάζουν χρωμοσώματα με την βοήθεια των οποίων αντιλαμβάνονται την Μίτωση και την Μείωση
Κ3Εκπαιδευτικά παιχνίδια απόδρασης (Escape Rooms): μια εναλλακτική διδακτική προσέγγισηΒίλλιας Γιώργος25
Η δημιουργία και εφαρμογή παιχνιδιών απόδρασης, γνωστών και ως escape rooms, εκπαιδευτικού χαρακτήρα, αποτελεί μία από τις πλέον πρόσφατες και ανερχόμενες εναλλακτικές διδακτικές προσεγγίσεις που χρησιμοποιείται διεθνώς. Βασισμένα στη λογική των δωματίων απόδρασης (escape rooms), οι εκπαιδευτικές αυτές δραστηριότητές στοχεύουν στην απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων και στην κατανόηση εννοιών μέσα από την επίλυση μιας σειράς διαδοχικών γρίφων και προβλημάτων που παρουσιάζονται με έναν ...
Κ4Πειράματα Βιολογίας και στην τάξηΚωνσταντινίδου
Καλλιόπη Κωνσταντινοπούλου Βασιλική Φιλιόγλου Μιχάλης
20
Μια σειρά πειραμάτων Βιολογίας για μέσα στην τάξη που απευθύνονται σε όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Οι σύνεδροι καλούνται να δηλώσουν την συμμετοχή τους, με βάση τα ενδιαφέροντά τους, στο Βιωματικό Εργαστήριο που επιθυμούν είτε μέσα από τον αντίστοιχο σύνδεσμο της ιστοσελίδας του Συνεδρίου (Δήλωση συμμετοχής) μέχρι την Τετάρτη 29/11/2017 είτε επί τόπου κατά την διάρκεια του Συνεδρίου στην Γραμματεία του. Η δήλωση συμμετοχής θα πρέπει να γίνει ΜΕΤΑ την εγγραφή τους στο Συνέδριο για να θεωρηθεί έγκυρη.

Κάθε Βιωματικό Εργαστήριο μπορεί να δεχτεί συγκεκριμένο αριθμό συνέδρων και για το λόγο αυτό η συμμετοχή θα γίνει κατά προτεραιότητα δήλωσης (σ.σ. με βάση την χρονική σειρά δήλωσης).

Με εκτίμηση

Η Ο.Ε. του Συνεδρίου

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *